Το Σημείο Απόαψης είναι το σημείο της ελλειπτικής τροχιάς ενός σώματος από το κέντρο μάζας του συστήματος, όπου η απόσταση μεταξύ του σώματος και του κέντρου μάζας είναι μέγιστη. Μεταφορικά, το Απόγειο σχετίζεται με μια μνημονική συσκευή, στόχος της οποίας είναι η διατήρηση μιας έννοιας στη μνήμη μας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μνημειώδης φύση αυτού του έργου αντανακλά αυτή τη μεταφορά ως αποθετήριο ιστορικής μνήμης.

Σε μια προσπάθεια να εκφράσει τη σχέση μεταξύ υπαρξιακού νατουραλισμού το έργο κάνει εκτεταμένη χρήση γεωμετρικών σχημάτων και τριγωνικών μορφών και αντιστροφής δυναμικής μέσω του αντικατοπτρισμού, με αναφορά στους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της ατζέντας 2030. Το ίδιο το σχήμα με τις δυναμικές, αιχμηρές γωνίες, αναφέρεται στο υπερφυσικό, όπως οι υψηλές κορυφές των γοτθικών καθεδρικών ναών δείχνουν προς τον ουρανό. Επιπλέον, ο ηθικός κονστρουκτιβισμός της ελευθερίας και η ανάγκη να διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ βούλησης και ισχύος, εκφράζεται μέσω δυισμών όπως πάνω-κάτω και αντίστροφες συμμετρίες.

Όσον αφορά την ετυμολογική διάσταση του τίτλου “Free-Dom”, το γλυπτό απεικονίζει 17 σκαλοπάτια (17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης) σε αναφορά στις προκλήσεις και τις συνεχιζόμενες προσπάθειες της ανθρωπότητας να επιτύχει την ειρήνη, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ελευθερία. Τα σκαλοπάτια που οδηγούν στο “Ναό” (όπως στους ναούς των Μάγια) δημιουργούν μια μνημειώδη εντύπωση κυριαρχίας και δύναμης μαζί με μια ένδειξη κατεύθυνσης, ενώ οι καθρέφτες στις δύο πλευρές αντικατοπτρίζουν συμβολικά τον θεατή-ανθρωπότητα και τον ουρανό-κλίμα.

1 FreeDOM Kessaris
2 FreeDOM Kessaris